duminică, 10 iunie 2012

Valcan - Sureanu - Oasa - Voineasa

Dupa doar doua saptamani am revenit in zona Pasul Valcan. De data aceasta insotiti de inca doua utilaje. Traseul a fost: Pasul Valcan - Petrila - Sureanu - Lacul Oasa - Lacul Negovanu - Voineasa si retur pe Valea Oltului. Pana in orasul Vulcan am urmat aceeasi ruta ca data trecuta.



contrastele se atrag ... :))
Vf. Straja

Chiar in Pasul Valcan am gasit un mic "loc de joaca" si am trecut la sedinta foto pe bolovani.


Ajunsi in vale ne-am intalnit in Petrosani cu Zoly si cu un prieten de-al lui cu un enduro. Baietii ne-au insotit pana aproape de Sureanu. Noroc cu ei ca ne-au aratat drumul prin Magura Cimpei deoarece noi initial planificasem o urcare pe drumul 709K, drum ce nu exista decat pe harti, marcat probabil la betie de cei de la google :)) (aici puteti vedea cum si altii au mai patit-o).

Cu parere de rau ca nu avem timp sa ne intalnim si cu niste prieteni buni din Petrosani, plecam in graba spre Petrila si incepem urcarea prin Cimpa pe un drum de exploatare forestiera. Padure, soare, rampe abrupte si gaz mult .


In drum dam si peste un brad cazut ce bloca drumul, dar, nu ne legam de el sa-l tragem, ci pentru mai multa distractie il ocolim.
Deja este tarziu si intr-un loc in care prind semnal primesc un telefon de la Coaja - el plecase de cu noapte din Craiova cu trenul pentru a face acelasi traseu ca noi (Petrosani-Sureanu) dar pe bicicleta - ajunsese la teleskiul de langa Cabana Sureanu.... obosit dupa 20km si catarare de peste 1200m. Nici noi nu mai avem mult si in scurt timp aveam sa ne intalnim.

Ne despartim de echipa din Petrosani multumindu-le pentru ajutor si companie si ii dam bataie spre Cabana Sureanu... deja ghiortaiau matele si ni se uscasera buzele de sete... asa ca ata la Sureanu si pune-te pe campare, foc, beutura si haleu... chestii "administrative" :)).



aici se poate vedea cat de mult te poate transforma FOAMEA :)))
Dupa un somn bun si o noapte foarte calduroasa si luminata de o luna misto tare, iata a venit si dimineata... cu tot cu cafeaua la ibric, zeama de castraveti acrii si lipsa de chef de a strange tabara .

Ne punem in miscare pe la 9 si ceva. Urmeaza numai coborare pana la Lacul Oasa unde, pe baraj, oprim pentru poze si pentru "despartirea" de Coaja care o ia pe transalpina spre N, pana in Sebes de unde ciu-ciu cu trenul inapoi la Craiova.



De aici urmam transalpina vreme de cativa km pana la coada lacului Oasa si facem stanga pe un forestier spre lacul Negovanu. Gresim initial drumul si balalaim putin prin padure, dar ne intoarcem repede si ne repunem pe traseu. In continuare dau drumu la GPS-ul pe care aveam track-ul si nu mai avem probleme... o bucata de vreme :)))), caci mi se termina acumulatorul si, normal, uitasem incarcatorul de masina :D. Poze nu prea a mai facut nimeni caci nu prea am mai oprit... nu vroiam sa ne prinda noaptea inca pe munte.

Pe drum mai tragem un gratar, mai o mica ratacire, iar in jurul orei 7 suntem in Voineasa. Oprim doar pentru hidratare, sucuri si mici tampenii si o taiem spre Brezoi, Valcea. De aici am avut ceva probleme cu masina... probleme diagnosticate si rezolvate provizoriu de Bart - merci mult!. Am ajuns acasa cu bine si cu gandul la urmatoarea iesire... cu bicicletele de data asta ;)

Restul de ...cateva sute de poze... AICI!


Bike route 1642246 - powered by Mopedmap 

4 comentarii:

  1. Pe sectorul unde ati facut dreapta din drumul de pe fundul vaii (de langa apa) a mers GPS-ul, adica chiar pe acolo ati mers sau l-ai trasat de mana ulterior?
    Eu am traversat apa si apoi mai era doar o poteca. M-am intalnit cu niste ciupercari ce coborau si mi-au zis ca e imposibil de mers mai departe, chiar si cu piciorul. Vad ca track-ul vostru trece de acea zona si abia apoi face dreapta. Chiar pe acolo ati mers? Ma refer la km 77 al track-ului vostru. Eu am facut dreapta pe la 76.5, chiar inainte de a trece apa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Track-ul atasat mai sus este cel "ideal" gandit si pus pe GPS de acasa... oricum stiam de la tine de prostia aia de drum 709K... asa ca nu l-am urmat. Cum am spus, pe noi ne-au indrumat niste prieteni din Petrosani care ne-au si insotit o bucata de drum, sa urcam prin satul Cimpa. Este vorba de un forestier relativ nou. L-am trasat cat am putut eu intui pe unde am urcat (n-am avut GPS-ul pus sa inregistreze) si iti atasez o poza ca sa iti faci o idee asa in mare...
    http://img39.imageshack.us/img39/918/22666517.jpg

    RăspundețiȘtergere
  3. Am inteles acum.
    Nu stiam pe unde e satul asta si nici n-am cautat dupa el.
    Cu ce masini ati fost voi puteati urmari si track-ul meu. Aveati ceva provocare, dar sigur razbateati pana sus. Pe de alta parte mie mi-ar fi prins mult mai bine sa fi urcat pe unde ati fost voi, pare mai ok decat push-bike-ul epuizant pe care l-am facut eu. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este, ajungeam si pe track-ul initial... dar ratam niste peisaje superbe, stane, distractia de la copacul cazut, etc. :D

    Pentru tine ar fi fost ideal drumul pe care am fost.. intr-adevar nu aveai prea mult push bike, poate doar putin. Cel care ne-a insotit pe bicicleta a facut fata cu brio urcarii.

    S-auzim de bine

    RăspundețiȘtergere